Varen op de Suriname rivier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Varen op de Suriname rivier - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Varen op de Suriname rivier

Blijf op de hoogte en volg Vivian

07 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Om bij te komen van de 'buikgriep' waar ik gisteren last van had, heb ik vandaag lekker uitgeslapen. Het bleek dat dit had geholpen. Wij wilden met de taxi naar de vlindertuin, maar kwamen erachter dat dit wel krap werd aangezien ook de vlindertuin al om 2 uur dicht gaat. We hebben besloten om maar naar de waterkant te gaan en daar te kijken. Daar aangekomen gingen we opzoek naar een bootje, die een stukje met ons wilde varen over de Suriname rivier.

Uiteindelijk hadden we een leuk iemand gevonden, voor 50 srd wilde hij ons wel naar de overkant brengen en terug. Dit is opzich wel duur, aangezien je dit bedrag ook betaalt als je met z'n 10en bent. Voor ons was dit 5 euro pp, dus besloten wij om het te doen. Het was leuk om het bootje voor ons tweeën te hebben, de bootman vertelde ons van alles. Helaas waren we zo aan de overkant. Dit was niet zo bijzonder en het was goed te merken dat hier niet veel blanken kwamen, we hadden 10 min. gekregen om rond te kijken, na 15 min hadden we het ook echt wel gezien. Overal lopen zwerfhonden rond (dit is overal in Paramaribo, maar hier viel het wel heel erg op), ze zagen er heel mager en gewond uit. Dit vond ik echt heel zielig, maar kon er natuurlijk niets aan doen. Onze bootman wees op een hond onder de brug die net puppy's had gekregen, de volgende keer neem ik wat brood mee om die arme honden wat te voeren.

De terugreis vroegen we aan de bootman of hij een stukje wilde omvaren, dit zou wel meer kosten. Wij hebben besloten om voor 20srd meer, een klein stukje rond fort Zeelandia te varen. Uiteindelijk mocht ik ook nog even sturen, dit was heel leuk!

Weer terug aan wal hebben wij nog even gezeten aan het water bij een smoothie tentje, waarna we vervolgens naar de Mac zijn gelopen. Helaas is mijn buikgriep nog niet over en heb ik besloten om alleen wat te drinken.
Het was een leuke geslaagde dag en hopelijk is mijn buikgriep morgen over!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: