Fredberg was Fantastisch!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Fredberg was Fantastisch!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Fredberg was Fantastisch!!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

12 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag ochtend om 7 uur zou ik vertrekken richting de Fredberg. Voor Surinaamse begrippen was de gids best optijd, hij stond voor de deur te wachten. Toen ik naar de auto liep zag ik dat mijn groepje bestond uit een familie, ze waren heel vriendelijk en we hebben de hele autorit gekletst. Het bleken echte vogelliefhebbers te zijn, dus iedere keer wanneer de gids een vogel zag stapten we uit om te kijken (dit gebeurde best vaak ;P). De gids was Fred en blijkbaar is de berg naar hem vernoemd, aangezien hij de berg met een vliegtuigje ontdekt heeft. Fred is een jongeman van 28 en is opgegroeid in het binnenland, hierdoor weet hij echt ontzettend veel! Na een tijdje gereden te hebben kwamen we tegen half 1 aan bij het basiskamp, hier hebben we wat gegeten. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar de bijzondere Cock of the rock (rotshaan). Het is een prachtige oranje vogel! Tegen 4 uur begonnen we met het beklimmen van de berg, aangezien het zeer bewolkt was zouden we geen mooie zonsondergang kunnen zien, dus klommen we rustig. De gids hoorde allerlei dieren en slaagde er keer op keer in om deze ook aan ons te laten zien. Na een tijdje lopen hield Fred ons ineens tegen, over de weg liepen bosvarkens. Het was heel bijzonder om deze te zien, aangezien Fred deze in zijn 5 jaar dat hij gids is, nog nooit met toeristen heeft gezien. Na 2 en een half uur gelopen te hebben, kwamen we aan bij het kamp waar we zouden slapen. Fred nam ons direct mee naar het uitzichtpunt, het was fantastisch! Je keek uit over een enorm stuk tropisch regenwoud. Fred zei dat je normaal gesproken nog verder kon kijken als het niet bewolkt en mistig was, maar dit maakte voor ons niet uit. Voor ons was het echt geweldig!
Vervolgens gingen we douchen (heeft fred gemaakt van regenwater) en naar de wc (zie foto xD). Na het eten (heerlijke kool, rijst en natuurlijk kip) wilde de familie direct gaan slapen (9 uur). Ik wilde nog even opblijven dus ben samen met Fred naar het uitzichtpunt gegaan, hier zijn we gaan liggen. De familie kwam ook nog even kijken. Op het uitzichtpunt ben ik in slaap gevallen. Tegen half 3 maakte Fred mij wakker en zei dat het handig was om naar de hangmat te gaan.
De volgende ochtend zijn we naar beneden gelopen, via de vleermuizengrotten. We hebben bijna de hele dag gelopen, ongeveer 7 uur lang. De gidsen vertelden ons van alles. Tegen 6 uur kwamen we aan bij de parkeerplaats. Hier ging de familie met de andere gids verder naar Stoneiland (heb ik vorige week gezien) en bleef ik alleen achter met Fred. Dit was eigenlijk best wel raar. Je zit midden in de jungle met iemand die je bijna niet kent. Maar ik ging ervan uit dat het allemaal wel te vertrouwen was (en dat was het ook :P). Dit kamp was nog primitiever, geen douche en geen wc. Baden deden we in de rivier. Tijdens het baden hebben we ook nog een aantal vissen gevangen (met een kapmes). Fred heeft ook nog een Kaaiman gevangen. Vervolgens hebben we nog een stuk gereden, waarbij we probeerden nachtzwaluwen te vangen en kikkers te spotten. Het is mij niet gelukt om een zwaluw te vangen, Fred wel. Ik mocht ook nog een stukje rijden zijn auto. Terug bij het kamp hebben we een enorm kampvuur gemaakt, hier hebben we nog tot 2 uur 's nachts gezeten en gekletst.

De volgende ochtend zijn we nog een keer de jungle ingegaan om dieren te spotten, we hebben enorm veel mooie vogels gezien (ara's, toekans, bospolitie, enz.). Daarna hebben we het rustig aan gedaan. Fred heeft een armbandje voor mij gemaakt van een liaan, toen hij deze aan het maken was zei hij: ''het is vandaag Valentijnsdag hè'' :P We hebben nog even gezwommen in de rivier en zijn daarna rustig gaan inpakken.
's Avonds hebben we nog Roti gegeten en toen zat de trip er toch echt op. Aangezien ik aan Fred had verteld hoe graag ik nog naar Apiapaati wilde, gaat hij kijken of ik aankomend weekend met hem mee kan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 10920

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: