Voor het eerst les geven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Voor het eerst les geven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Voor het eerst les geven

Blijf op de hoogte en volg Vivian

07 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend ging de wekker om 6 uur. De scholen beginnen hier eerder en ik moet daarom om 7 uur aanwezig zijn.
Iedere ochtend om half 8 beginnen ze hier met het hijsen van de vlag, hierbij zingt iedere kind van de school het volkslied. Dit is echt heel bijzonder en klinkt heel mooi, hopelijk kan ik dit nog een keer filmen om te delen.

Vervolgens gaat iedereen in rijen staan, waarna ze heel geordend naar binnen gaan. Ik mocht de rekenles verzorgen van mijn mentor en kreeg alle tijd die ik nodig had, echt heel fijn!
Toen ik de kinderen zei dat ze niet direct het boek open hoefden te leggen omdat we gingen beginnen met een spel. Dit was nieuw voor ze, dat kon ik merken aan de reactie. Tijdens de uitleg waren ze muisstil, toen ik de kaartjes uitdeelde voor het spel mix en koppel (coöperatieve werkvorm) gingen ze direct aan de slag met het berekenen van de som die op hun kaartje stond. Vervolgens zei ik dat ze mochten op staan en toen ik zei dat ze mochten rondlopen door de klas zag ik ze aarzelen, ik moest het drie keer zeggen dat ze echt mochten gaan rondlopen en opzoek mochten gaan naar degene die hetzelfde antwoord had.
Dit was heel leuk!!

Vervolgens moesten ze sommen maken uit hun rekenboek. Het waren verhaaltjes sommen, dus toen de kinderen vroegen of ze heel de vraag moesten overschrijven zei ik nee alleen de berekening is voldoende. Dit waren ze blijkbaar niet gewend, want toen ik rondliep zag ik nog steeds kinderen de hele vraag overschrijven. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit echt niet hoefde, omdat ze anders in tijdsnoot zouden komen. Blijkbaar moeten ze hier altijd alles overschrijven uit het boek, persoonlijk vind ik dit onzinnig (leren ze niets van), maar dit zal de manier zijn hoe ze het gewend zijn hier. Dat is voor mij wel echt wennen.

  • 13 Januari 2016 - 12:25

    Lienke:

    Leuk om je belevenissen te lezen, Vivian!
    Veel (leer) plezier nog gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 10927

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: