Weekoverzicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Weekoverzicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Weekoverzicht

Blijf op de hoogte en volg Vivian

03 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het is al weer een poosje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus maar weer even een overzichtje!

Woensdagavond na stage ben ik met Tessa en Mayke naar zwembad ZIN geweest, hier hebben we heerlijk gezwommen, gegeten en gekaart.

Donderdag ben ik naar de lokale markt hier geweest. Deze was echt immens groot en als blanke werd ik ook ontzettend aangekeken en aangesproken! Ik vond het wel heel indrukwekkend om mee te maken. 's Avonds ben ik weer naar Havanna geweest, dit was wederom super leuk. Dit keer werd ik wel heel vaak aangesproken door jongens en sommige pakten me ook gewoon bij de arm vast, maar heb me gewoon losgetrokken en vervolgens gewoon verder gefeest.

Vrijdag ben ik met 2 huisgenootjes naar Krasnapolsky geweest. Hier heb ik weer lekker gezwommen en gegeten. Mijn huisgenootjes waren nogal moe en zijn daarom gaan slapen. Ik heb de hele tijd gepraat met Mayke en een nieuw meisje (Lisa) die pas aangekomen is, ze gaan dit weekend ook beide mee naar Brownsberg! :) 's Avonds was er een feestje in Touché, maar ben optijd weer naar huis gegaan aangezien het heel rustig was.

Zaterdag heb ik niet veel gedaan, i.v.m. een tripje die niet doorging. Zaterdagavond zouden we uitgaan, maar opeens stond mijn mentor voor de deur. Ze kwam vertellen dat ze er maandag en dinsdag niet was i.v.m. haar verjaardag en dat ik er daarom alleen voor zou staan. Dit is de reden dat ik zaterdagavond maar optijd ben gaan slapen, want ik wist dat ik mijn energie hard nodig zou hebben.

Zondag ben ik samen met Patriek, Thijs, Tessa, Mayke, Lisa en Wilrieke en 3 Surinaamse vrouwen naar Nieuw Amsterdam geweest. We hadden een busje gehuurd en deze zette ons af bij Nieuw Amsterdam. Hier hebben we heel lang rondgelopen en veel interessante dingen gezien. Vervolgens hebben we nog een tijdje aan de waterkant gezeten, waar Patriek en Thijs kokosnoten uit de boom gingen slaan. De buschauffeur heeft deze voor ons opengehakt, waarna we het kokosmelk konden drinken. Het was een zeer geslaagde dag!

Maandag na onze stage hadden we afgesproken bij zwembad Zin met Eva en Josephine, 2 nieuwe Pabostudenten die net aangekomen zijn en van alles wilden weten. Het was leuk dat wij ze nu wegwijs konden maken en veel tips konden geven. Ons gas doet het nu al 3 dagen niet, dus moest ik ook verplicht uiteten (heel vervelend allemaal :P). Het is restaurantweek dus in de duurdere restaurants kunnen we nu goedkoper eten. We zijn met z'n drietjes (Eva, Josephine en ik (Wilrieke wilde niet mee)), naar de Waag geweest. Het was heel gezellig en we hebben goed gegeten!

Mijn stage was weer slopend, maar wel leuk. Ik merk dat ik telkens meer bij de kinderen bereik door gewoon met ze te praten over hun gedrag. Dit is iets wat ik nu heel vaak doe. Ik heb de kinderen allemaal een tekening en een brief laten maken voor mijn mentor, aangezien ze dus 50 is geworden. Deze heb ik samengevoegd tot een boekje en hebben we vandaag gegeven. Ze vond het heel leuk!

Zo, nu zijn jullie weer bij van mijn avonturen in Suriname!
Morgen ga ik waarschijnlijk naar de dierentuin en natuurlijk weer naar Havanna en van het weekend ga ik naar Brownsberg en Stoneiland! Heel veel zin in! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 10922

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: