Dolfijnen en Kaaimannentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Dolfijnen en Kaaimannentour - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en Kaaimannentour

Blijf op de hoogte en volg Vivian

17 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zijn we rond 3 uur weggegaan naar Leonsdorp. Daar zou een boot op ons wachten voor de dolfijnentour. We vaarden richting de monding, daar zouden de dolfijnen zitten. We hadden 98% kans om dolfijnen te spotten. We hebben er gelukkig 3 gezien, maar dit ging wel heel vlug. Misschien dat we binnenkort nog een keer dolfijnen gaan spotten, met hopelijk meer geluk!
Na ongeveer anderhalf uur op de boot, kwamen we aan in het dorpje Johan en Margareta (een oude plantage). Hier kregen we Surinaamse hapjes -> Bakabanana, loempia met kouseband en Bara. Alle hapjes waren lekker.

Toen de zon onder was gegaan, gingen we ons omkleden voor de Kaaimannen tour. Lange mouwen, lange broek en dichte schoenen. We hebben ons helemaal ingesmeerd met tropical bush, vervolgens hebben we ons helemaal onder gesprayd met antimuggenspray (50% deet). We waren gewaarschuwd door huisgenoten dat dit hard nodig was.
De Kaaimannentour was heel leuk, we gingen in een schommelbootje door het moeras. We moesten de boot tillen over een brug, voorbij de brug zou het Kaaiman vangen beginnen. We hadden direct beet, ik vond het in het begin heel zielig, maar toen ik hem vast had vond ik het heel leuk. Ik moest hem snel doorgeven, aangezien hij er weer 1 zou vangen. Helaas lukte het niet meer om er nog 1 te vangen. Na een tijdje gingen we terug en konden we foto's maken.

Vanaf Johan en Margarita was het nog 20 minuten varen naar Leonsberg, we gingen in een nog schommeligere bootje terug.
Het was een gezellige, geslaagde dag!!

Morgen komen er meer foto's!

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016