Ik heb zeeschildpadden gezien!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Ik heb zeeschildpadden gezien!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Ik heb zeeschildpadden gezien!!

Blijf op de hoogte en volg Vivian

15 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Maandag en Dinsdag had ik stage. Maandag ging het lesgeven weer echt super! Kinderen vinden het jammer dat ik al weer bijna weg ga.
Dinsdag ben ik met mijn stageklas naar de Zanderij (het vliegveld) geweest. Een uitstapje gaat hier ook heel anders dan in Nederland, het is naar mijn idee veel strenger en de kinderen worden heel strak gehouden.

Rond 2 uur kwamen we weer aan op school, ik ben er gauw vandoor gegaan aangezien ik om half 4 opgehaald zou worden om naar Braamspunt te gaan. Thuis heb ik gauw mijn spullen gepakt en om 4 uur waren de gidsen er met wie we naar Braamspunt zouden gaan (Larry -> kenden we al van de quadtour, Rudi -> kenden we via Larry en Havanna en Harvey -> onze kok). Vanaf Leonsberg gingen we met het bootje naar Braamspunt. Het was een super mooi strand met veel vissershutjes. We hebben ons aangemeld bij de schildpaddenbescherming en 1 van hen zou ons begeleiden 's avonds als we schildpadden gaan spotten. Terug bij de accommodatie hebben we onze hangmatten opgehangen en heerlijk gegeten! Aardappeltjes, salade en kip (waar de botten al uitgehaald waren), echt super! Rond half 10 gingen we richting het strand om schildpadden te spotten. Het was direct raak! We zagen een schildpad die terug de zee in liep. Een stukje verder zagen we een schildpad die zijn gat aan het dichtgooien was. Na een tijdje gelopen te hebben, zaten we te denken om terug te lopen. Het was nog maar een klein stukje tot het einde van het strand, dus wij hadden zoiets laten we maar tot daar gaan lopen. Dit was maar goed ook! Daar hebben wij een schildpad gezien die eieren aan het leggen was, dit was echt fantastisch en indrukwekkend!! :) We hebben in totaal 6 gigantische schildpadden gespot! Terug bij het kamp hebben we nog even bij het kampvuur gezeten, waarna we gingen slapen.

De volgende ochtend ben ik om 6 uur opgestaan om te kijken naar de zonsopkomst, maar aangezien deze niet goed te zien was ben ik maar weer gaan slapen. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en zijn wij richting de boot gelopen. Met de boot zijn wij dolfijnen gaan spotten, we hebben er echt enorm veel gezien! Zo gaaf. Het boottochtje was heerlijk! Ik mocht helemaal op de neus van de boot zitten :).
Rond half 12 waren we weer thuis, gauw spullen pakken want om kwart over 12 zouden we richting Berg en dal gaan. Uiteindelijk zijn we pas rond half 2 weggereden (uur later dan gepland). Berg en dal was leuk, maar de zipline was wel heel kort. Aangezien ik al een keer een super ervaring had gehad in Frankrijk met ziplines, vond ik deze wat minder.
Het was een druk geslaagd dagje!

Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan mijn onderzoek voor school, dit gaat natuurlijk ook gewoon door! Nu wachten op feedback.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1975
Totaal aantal bezoekers 10912

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: