4 februari tot en met 11 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu 4 februari tot en met 11 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

4 februari tot en met 11 februari

Blijf op de hoogte en volg Vivian

04 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 4 februari heb ik mijn eerste salsales gehad, het was super leuk! 's Avonds zijn we meegegaan met de Partybus. Wat is dat leuk zeg, met een open bus door de stad rijden, incl. muziek en een drankje. Echt lachen! Vervolgens zijn we doorgegaan naar Havanna. Hier pakte een local me vast om met mij salsa te dansen. Hij was echt vet goed en het was super vet om te doen!

Vrijdag ben ik met Romy, Eva en Josephine naar zwembad Krasnapolsky geweest.

Zaterdag zijn we om 8 uur vertrokken richting Brownsberg. De tocht er naar toe was al super mooi, zeker toen we echt de stad uit waren. We zagen overal jungle om ons heen. Naarmate we dichter bij Brownsberg kwamen, werd de weg ook slechter. Hij was niet meer verhard en door de regenval van laatst zaten er grote gaten in de weg. Bij Brownsberg aangekomen gingen we eerst wat eten. Vervolgens begon de wandeling, de gids vertelde ons van alles over de verschillende boomsoorten (jodiumboom, verbandboom, telefoonboom enz.). De andere gids had een slang(etje) gevangen, die we vast konden houden. Na ongeveer 90 minuten wandelen kwamen we aan bij een hele mooie waterval (irene val). Hier hebben we ondergestaan om even heerlijk af te koelen. Na ongeveer een half uur gaf de gids aan dat we echt weer terug moesten. De heenweg viel nog wel mee (af en toe stijl naar beneden), maar nu moesten we continu klimmen. Dit was wel heel zwaar, maar zeker de moeite waard. Samen met 3 andere zijn we nog doorgelopen naar de andere waterval, de rest nam toen even een pauze.

Toen we weer terugwaren bij onze bus reden we door naar Stoneiland, het was heel indrukwekkend om zoiets te zien. De gids vertelde dat een heel groot stuk bus onderwater is gezet, om energie op te wekken (bij de stuwdam). Zo is dit meer ontstaan. We gingen lekker eten en kaarten, vervolgens ben ik gaan slapen. Er waren bedden aanwezig, maar we hadden allemaal gerekend op het slapen in een hangmat. Daarom hebben we bijna allemaal geslapen in een hangmat. De volgende ochtend kregen we een heerlijk ontbijtje, waarna we richting een bootje liepen. Met een bootje maakten we een rondtocht op het meer, we kwamen langs een goudwinningsplekje en hebben gezwommen in het meer. 's Middags zouden we naar berg en dal gaan, maar door de regen zijn we later vertrokken. Hierdoor waren we te laat bij berg en dal, dus zijn we door gereden naar de stuwdam. Na daar wat foto's geschoten te hebben zijn we terug gegaan naar huis. Het was een leuk geslaagd weekend!

Maandag waren we vrij i.v.m. Chinees nieuw jaar, ik ben samen met een huisgenootje naar de dierentuin gegaan. Een dierentuin hier is heel anders dan in Nederland, de hokken zijn stukken kleiner (dat is wel heel zielig) en er zijn hele andere dieren te zien. Vervolgens hebben we een hapje gegeten bij 't Vat.

Dinsdag en Woensdag ben ik naar stage gegaan. Het gaat steeds beter. Ik ben mijn eigen manier gaan toepassen tijdens het lesgeven. Ik merk dat dit voor mij heel goed werkt! Het kost mijzelf minder energie, voel me prettiger en de klas is veel rustiger. Ik vind het grappig om Aardrijkskunde te geven, alles gaat namelijk over het land Suriname. Stiekem leer ik hier zelf ook van :P

Donderdag wilde ik het tripje naar het binnenland gaan boeken, maar doordat een aantal mensen hadden afgezegd, kon deze trip niet doorgaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar SuforYou of ik nog mee kon op trip naar de Fredberg en dit kon! Ik was hier zo blij mee, aangezien ik heel graag naar Fredberg en Apiapaati wilde (combitour), maar deze niet door kon gaan aangezien er te weinig mensen waren die deze trip ook wilden doen. Nu kan ik in ieder geval de Fredberg zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 10905

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: