Week overzicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Week overzicht - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Week overzicht

Blijf op de hoogte en volg Vivian

16 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het is al weer bijna een week geleden, dus maar even een weekoverzicht:

Maandag:
Vandaag begonnen de kinderen weer met de vlaggen ceremonie. Vandaag duurde deze een stuk langer, aangezien de onder directrice een 'preek' gaf aan de kinderen. Deze ging over verdraagzaamheid, dat de kinderen het licht van god kwijt raakten. Daarna gingen ze een een lied zingen over lief hebben, hierbij hielden ze allemaal elkaars handen vast. De rest van de dag was een normale stagedag.
Toen ik aan het einde van de dag vroeg, wat ik morgen kon doen gaf ze aan dat ze morgen later kwam.

Dinsdag:
Vanochtend stond ik er alleen voor, het was bij het naar binnen gaan wel even nadenken, aangezien dit altijd heel gestructureerd gaat. Gelukkig wist ik nog van gisteren hoe het moest en verliep het goed. Ik heb de kinderen uitgelegd dat ik vandaag werk met een beloningssysteem, ook heb ik gewerkt met stemniveau's. Dit werkte heel goed. De kinderen waren echt gemotiveerd door het beloningssysteem, ze wilden echt graag het spel doen. Midden in de les kwam mijn mentor al weer terug, ik wist in eerste instantie niet wat ze vond van het beloningssysteem en de stemniveau's. Toen ik het haar uitlegde was ze wel positief. Ik heb zo goed als de hele dag lesgegeven, het was heel leuk.

Woensdag:
Vandaag heb ik niet veel bijzonders gedaan, ik wilde wel heel graag, maar Wilrieke was niet zo lekker in orde. Ik heb gekeken naar leuke trips dat we kunnen doen in de tijd dat we hier nog zijn. Ook heb ik huisgenoten om tips gevraagd.

Donderdag:
Vandaag zijn we met de bus naar White Beach geweest. Toen we daar aankwamen was het hele park uitgestorven. Er was helemaal niemand, dus we hadden het strand voor ons alleen. We hebben heerlijk ontspannen. De terugreis ging iets minder goed dan de heenreis. De bus van 3 uur kwam niet opdagen (gebeurt vaker werd ons gezegd). Om half 5 stonden we er nog steeds, er was een man met een taxi bordje in zijn auto die ons een lift wilde geven. Hier hadden wij onze twijfels bij, zeker toen hij zei dat hij het gratis wilde doen. We hebben besloten om een stuk te gaan lopen naar de hoofdweg, hier zouden meer bussen vertrekken. Onderweg werden we bijna aangevallen door een hond, maar dit liep gelukkig goed af. Na een stukje wandelen hield een oud vrouwtje in een auto ons tegen, zij zag er wel betrouwbaar uit (+ we zouden haar aankunnen ;P). Zij heeft ons naar de bus gebracht.
's Avonds zijn wij naar Havanna geweest, het was super leuk en gezellig!

Vrijdag:
Aangezien we gisteren pas om 5 uur thuis waren, heb ik vandaag lekker uitgeslapen. 's Middags hebben Wilrieke en ik gewinkeld. We hebben een hangmat gekocht en gingen opzoek naar een outfit voor 's avonds (carnaval). Iedereen van het huis ging als prinses (prinsessestraat, roze huis).
's Avonds hadden we eerst een etentje bij onze huisbaas. Eerst kregen we Surinaamse hapjes (Bara, Surinaamse kroket en kip) Vervolgens hadden we een Surinaams buffet (bami, rijst, roti, kip). Ik heb voor het eerst Roti hier gegeten. Het was zo pittig, ik had een half uur lang het idee dat mijn mond in de hens stond.
Tijdens het etentje heb ik ook 3 nieuwe studenten ontmoet, zij moeten ook nog van alles doen, dus we hebben nu gelukkig reisgenoten.
Carnaval was niet zo heel bijzonder, we zijn op tijd weggegaan.

Zaterdag:
Vandaag hebben Wilrieke en ik lekker gerust. Bijna alle huisgenoten zijn op een trip om hun reis naar Suriname af te sluiten (gaan binnenkort allemaal weg).
Ik heb met de overgebleven meiden de hele dag gekletst over trips en we hebben gekaart. Het was een gezellige zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: