Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Fort Zeelandia

Blijf op de hoogte en volg Vivian

10 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zijn Wilrieke en ik naar Fort Zeelandia geweest. We waren hier om 10 uur, maar helaas was het toen nog dicht. Om kwart over 10 konden wij naar binnen. We hebben even rondgekeken, totdat om half 11 de rondleiding begon. Iedere zondag is hier een rondleiding door vrienden van het museum.
De rondleiding was heel interessant. We hadden een hele leuke interessante man die alles wist over Fort Zeelandia en alles wat zich hier heeft afgespeeld.

De rondleiding duurde ongeveer anderhalf uur, maar was geen seconde saai. Toen ik de gids een fooi wilde geven, als bedankje, wilde hij deze niet aannemen. Hij had liever dat ik het geld aan het museum gaf, zodat deze kon blijven bestaan.

Vervolgens hebben Wilrieke en ik heerlijk gegeten bij het restaurantje bij het museum. Om stipt 2 uur ging alles dicht en probeerden wij naar huis te fietsen. Dit was lastiger dan gedacht, aangezien de meeste wegen hier 1 richtingswegen zijn. Dit is doordat de stroming van de rivier oost-west stroomt, veel belangrijke wegen zijn daarom vroeger ook oost-west gebouwd (geleerd tijdens de rondleiding). We hebben stukjes rondgefietst, maar het is ons gelukt!

Morgen weer naar stage, ik ben benieuwd!


  • 11 Januari 2016 - 13:14

    Irma Jansen:

    Leuk om een beetje met je mee te kunnen lezen. Klinkt als een heerlijke vakantie, maar je moet er natuurlijk ook aan de slag. Succes met je stage en ik blijf meelezen, leuk!
    Groet Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 10907

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: