Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Vlindertuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Vlindertuin

Blijf op de hoogte en volg Vivian

09 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zijn Wilrieke en ik naar de vlindertuin gegaan. Van huisgenoten kregen wij te horen dat wij het beste met de taxi naar de busstop konden gaan, om vervolgens met de bus naar de vlindertuin te reizen. Dit zou flink wat geld besparen. De bus is hier echt heel bijzonder, het reist van punt naar punt en je kunt overal lans de weg instappen. Een rit, hoe ver dan ook, kost 1.60 srd (40 cent). De rit was ongeveer een half uur en dat voor 40 cent :P

De vlindertuin was heel leuk en mooi! Eerst kregen wij een rondleiding langs het tropisch bos, de vlinderkwekerij, de schildpadden en de slangen.
Het was heel indrukwekkend. Ze zorgen voor de rupsen, wanneer ze zich tot poppen maken plukken ze de poppen (grotendeels voor de export). Een aantal poppen laten ze uitkomen voor de voortplanting en voor hun eigen vlindertuin.
De schildpadden waren ook super, ik mocht er ook 1 vasthouden!
Na de rondleiding hebben Wilrieke en ik lekker gezeten bij een café. Na ongeveer een uur hier heerlijk gezeten te hebben, zijn we naar de vlindertuin gegaan. Hier vlogen prachtige vlinders!

's Avonds heb ik gezellig met Wilrieke kaartspelletjes gespeeld en nu ga ik lekker slapen. Morgen gaan we naar Fort Zeelandia voor een gids tour! :)