De 1e twee dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu De 1e twee dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

De 1e twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Vivian

02 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Gisteren waren alle winkels, op de Chinees na, allemaal gesloten i.v.m. nieuwjaarsdag.
Gelukkig zit er op iedere hoek een Chinees dus konden we in ieder geval de broodnodige boodschappen halen, DRINKEN!
Daarna ben ik bezig gegaan met mijn kamer. Ik heb foto's meegenomen van huis om mijn kamer gezelliger te maken.
In mijn koffer zat één enorme verassing. Mijn moeder had ervoor gezorgd dat super veel mensen een kaartje voor mij hadden geschreven, deze zaten allemaal in één grote envelop. Het was super leuk om al die lieve berichtjes te lezen. Alle kaartjes hangen nu ook in mijn kamer, zodat ik ze altijd kan doorlezen. Iedereen die mij een kaartje heeft gestuurd, ontzettend bedankt! Vond het echt super!!

Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen, vervolgens zijn we naar de Cambio gegaan, dit is een wisselbank. De koers is heel gunstig voor ons, aangezien Suriname in een crisis zit. De koers was vandaag €1,- = 5.1srd.
Mijn huisgenoten vertelden dat de prijzen in de winkels ook gestegen zijn, maar dat het voor ons niet duurder is omdat wij ook meer srd's krijgen voor ons geld.
Vervolgens hebben we boodschappen gedaan bij de Tulip. Dit is een winkel waar ze heel veel Nederlandse spullen verkopen (m.n. Markant).
In totaal heb ik 380 srd moeten betalen. We hadden ontzettend veel boodschappen en dit was niet zo handig van ons, aangezien we op de fiets waren.
Stuntelend zijn we terug gefietst, maar het is gelukt!
De rest van de middag/avond heb ik niet zo veel gedaan.

  • 05 Januari 2016 - 07:13

    Pien, Roos, Jet, Thomas En Anja:

    Leuk!! Wij lezen je reisverslag met plezier.

    Wij wensen je een hele fijne, leerzame tijd!

    Tot ziens!

    Pien, Roos, Jet, Thomas en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10911

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: