Vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu Vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vivian Velthuis - WaarBenJij.nu

Vliegreis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Vivian

31 December 2015 | Suriname, Paramaribo

Gisteren heb ik de laatste boodschappen gedaan om mee te nemen naar Suiname, dit bleek nog aardig wat te zijn. Hierdoor was het inpakken van mijn koffer nog een hele uitdaging. Toen ik dacht dat alles er mooi in zat, ging ik de koffer wegen. 3 kilo te zwaar, er moest dus nog wat uit. Gelukkig woog hij uiteindelijke precies 23 kilo en mocht hij mee!
Het vliegtuig vertrok om kwart over 12, een klein uurtje te laat, doordat het eten nog niet aan boord was -> dit is natuurlijk heel belangrijk.
De vlucht verliep verder voorspoedig, lichte turbulentie door onrustige wind boven de oceaan, waardoor de vlucht ook langer duurde. Naast mij zat een aardige Surinaamse man, waar ik nog eventjes mee gekletst heb. Verder heb ik natuurlijk films gekeken.
Rond half 6 (half 10 in Nederland) lande het vliegtuig en zetten wij onze voeten op Surinaamse bodem. Wij moesten natuurlijk nog wel even foto’s maken, waardoor er al een hele lange rij bij de paspoort controle stond. Dit duurde echt super lang, rond 7 uur kwamen wij bij onze koffers. Gelukkig stonden deze al klaar en konden we zo doorlopen naar onze taxi. Deze arme jongen stond al vanaf half 5 te wachten op ons, helaas voor hem kwamen we pas rond half 8 bij de deur.
Hij vertelde ons dat het druk op de weg is i.v.m. oudjaarsdag, het zou ongeveer anderhalf duren (afhankelijk van de files). Ze rijden hier links en echt levensgevaarlijk. Achterin waren geen gordels en onze chauffeur was leuk aan het vertellen dat hij al een aantal biertjes op had, ondertussen zat hij op zijn mobiel en op de weg is het heel chaotisch. Gelukkig zijn wij heel aangekomen. Daar vielen we met onze neus in de boter, ze vertelden dat zo de studenten van 2 andere huizen kwamen om oud en nieuw te vieren.
Wij waren natuurlijk super moe, maar hebben toch maar mee gedaan. Uiteindelijk gingen we nog uit bij Zus en Zo, een leuk cafeetje. Het was wel raar om uit te gaan, aangezien we nog niemand kenden, maar we zijn maar een beetje bij een paar huisgenoten in de buurt gebleven. Om kwart over 3 (kwart over 7 Nederland) had ik het echt gehad en zijn we naar huis gegaan, we waren toen ook al ongeveer 26 uur wakker.
Nu lekker naar bed en morgen maar eens boodschappen gaan doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vivian

Van 31 december 2015 tot 29 februari 2016 ga ik voor stage naar Suriname. Vervolgens ga ik nog tot 8 maart naar Curaçao. Tijdens deze reis zou ik jullie graag op de hoogte willen houden door middel van deze blog.

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10903

Voorgaande reizen:

31 December 2015 - 29 Februari 2016

Stage Suriname

Landen bezocht: